неділю, 8 листопада 2015 р.

Алгебра, 7 клас Формули скороченого множення

Тема:  Формули скороченого множення
Мета:  узагальнити  і систематизувати  знання  з  теми « Формули скороченого множення». Розвивати логічне мислення,  обчислювальні навики. Виховувати увагу, старанність, культуру математичних  записів, наполегливість.
Тип:     урок узагальнення і систематизації знань.
Хід  уроку
1.Організація класу.
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Актуалізація опорних знань.
          Повторення формул скороченого множення із записом на дошці і читанням. ( 5хв.)
         Гра « Ланцюжок». По рядах роздаються карточки з написаними нижче завданнями. Перший учень  розвязує вправу і передає далі. Виграє та команда, яка першою здасть завдання, виконає правильно. ( 10хв.)
Розкладіть на множники:
х² - у²                                      х² + 2ах + а²                                  1 – 16 с²
4а² - 9в²                                   4в² + 4вс + с²                                а² - n²
х² - 16 у²                                   m² - 4                                             х² - 1
а² - с²х²                                    1- 9 а²                                           х² +4х + 4
в² - 6в+9                                   1 - с²                                              25 - с²
 х² - 9 у²                                    1+ 6х + 9х²                                  0,01 - х²
4. Розвязування вправ на застосування всіх формул скороченого множення при
    спрощенні виразів.
   Учні діляться на дві групи. З першої групи призначаються консультанти, які допомагають і перевіряють   розвязавані учнями вправи.
Пропонуються такі завдання:
(а + 2) ( а – 2) – а(а – 5 )                            Розвязують три учні на дошці, інші в зошитах,
(в – 4) (в + 4) – (в – 3)(в + 3)                     консультанти розвязують, перевіряють і
(с – 1)(с + 1) + (с – 9)(с + 9)                       допомагають. ( 10 хв.)
(2а – 5)² - (5а – 2)²
(3у – 2)² - (у -9)(9 – у)
        В цей час учні ІІ групи діляться по 4 учні і грають в математичне доміно, яке полягає в тому,що треба вибрати вірну відповідь.
Доміно утворене з маленьких карток з таким записом.

(3а – 4)(3а +4)

9а² - 16
6х² 12
   
6 (х² - 2)
а² - в²

а + в    а - в
 ( 2х – 8)²

4х²- 32х + 64
(13 –х)(13+ х)

169 - х²
( 11 + с)²

121 + 22с + с²
16 – 36 у²

( 4 – 6у)(4 +6у)


Групам даються різні варіанти.
5. Колективно розвязуємо вправи.
    Доведіть до значення виразу:
41³ + 19³ ділиться на 60
41³ + 19³= ( 41 – 19) (41² - 41•19 + 19²)= 60•( 41² - 41• 19 + 19²) : 60
79² - 29² = ( 79 -29) ( 79² + 79•29 + 29²) = 50 (79²+ 79• 29 + 29²) : 50
Самостійно з перевіркою:
66³ + 34³ =( 66+34)(66² - 66•34 + 34²) : 100
6. Самостійна диференційована робота за посібником Капіносова.
Алгебра 7 клас
І група ускладнений рівень
                          с. 69,        Р-9  ( 1-8)
ІІ група базисний рівень
                          с.27,          Р-9  ( 1-8)   
В кінці уроку зошити з самостійною роботою збираються для перевірки.
7. Домашнє завдання:  Алгебра-7клас Г.П. Бевз, В.Г. Бевз №825.№841 Історичні відомості

8. Підсумок уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар