пʼятниця, 6 листопада 2015 р.

Математика, 5 клас Дії з натуральними числами



Математика, 5 клас
Тема уроку:  Узагальнюючий урок з теми:
«Дії над    натуральними  числами»
Мета: вдосконалювати вміння учнів виконувати дії з натуральними числами,  використовувати властивості дій під час розв’язування вправ різних рівнів складності; розвивати логічне мислення, обчислювальні навики, залучати дітей до джерел національної icтopiї, культури; сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу; пробуджувати національну свідомість
Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань
Епіграф уроку: « Я знаю, що козак не тільки силу, але й розум має»
Хід уроку
1. Організаційний момент (1хв.).
2. Перевірка домашнього завдання( оглядово).
3.Мотивація навчальної діяльності.
  Діти! Завтра, 14 жовтня православні християни святкують день Покрови Пресвятої Богородиці. І водночас цей день відзначається Днем українського козацтва. У незалежній Україні це свято офіційно існує з 1999 року,але неофіційно святкується вже декілька століть.
     Кожен в Україні чув про козаків. Про них написано багато наукових книжок і художніх творів, знято фільмів. Про козацький рід і його ватажків говориться в урочистій пісні нашої держави – гімні України. Козаків можна побачити на парадах українського війська, їх зображення є на українських грошах та поштових марках. А про малого хлопця і дорослого парубка, що вміє відстояти свою честь і захистить слабшого, старого, жінку, у нас кажуть: справжній козак. Козак в уявленні українця – це звитяжний воїн, що не розлучається з шаблею, захисник Вітчизни, оборонець прав, віри, звичаїв та гідності кожного, хто живе під небом України. З цього року вперше наш народ в цей день буде відзначати день захисника України. Мабуть це недарма, бо наші захисники-це потомки славних козаків і вони, як і козаки, захищають свою Вітчизну-нашу Україну.
Діти називають ці риси ( патріотизм, сила, честь і т.д.) Але поряд з усіма цими рисами, козак, захисник Вітчизни повинен бути розумним. Отже, сьогодні ми покажемо на уроці, чи є ми справжніми нащадками козацького роду. Звертаємо увагу на девіз нашого уроку.
4. Усний рахунок.  На дошці ( на екрані)   записані приклади з відповідями. Якщо відповідь правильна, треба вигукнути « А я козак»  або « А я козачка», якщо ні,то мовчати. Завдання виконуються одночасно з усіма учнями.
Приклади
724+346=1070
23-( 18+5)=1
103+15=118
23=6
102=100
5*5*0=0
5. Самостійна робот. Розв’язування різнорівневих завдань.
 А чи знаєте ви коли з’явилися перші згадки про козаків? Щоб дати відповідь на це запитання,  кожен з вас повинен знайти значення виразу.
 Перед вами на карточках по два приклади на всі дії. Вам відводиться 7 хвилин для розв’язування одного з них ( на вибір). За  перший приклад ви отримуєте 4 бали, за другий 2 бали. Вибір за вами.
  1. 954: (151-98)+38•42-125=1489
  2. 15•(13+290+859=1489
Дійсно перші згадки про козаків з’явилися у 1489 році. Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти». Січ — то була простора площа на острові Хортиця.  Довкола стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені. Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.  Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку. Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.  Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.
6. Слово вчителя. Зараз змінилися часи. Наші захисники-це наші хлопці і дівчата, які готові віддати своє життя за нашу Вітчизну.
Наша вільна Україна,
Наше щастя і наш рай!
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
І в щасливі, й злі години
Ми для неї живемо,
На Вкраїні, для Вкраїни
Будем жити й помремо…
Для того щоб захищати свою країну, треба бути  сильним, хитрим, спритним та основне-розумним.   Одяг у вас чудовий, але не козацький. Зараз ми будемо намагатися виправити це.
Робота в групах. Учні діляться на дві групи. Хто швидше з команд одягне шаровари та підпережеться поясом. Але для цього треба виконати два завдання. Після виконання першого з них учасник групи одягає шаровари. А після другого-підперезується поясом.
І завдання-заповнити магічні квадрати.


16

36

8

12

20

28

32

4

24


24

9

12

3

15

27

18

21

6
                                      


         



ІІ завдання-розв’язати задачу
 Козак Петро та козак Хома пішли купувати собі крам на штани. Штани у запорожців широчезні, ось і взяв собі Петро на перед 5 м тканини, на задню частину 6 м, а на кишені вдвічі більше, ніж на передню частину. Хома худий, то й узяв собі тканини втричі менше, ніж Петро. Скільки тканини купили обидва запорожці разом?
Отже, наші козаки вбралися і готові до нових випробувань.
7.Фізкультхвилинка. ( про козаків)
8. Колективне розв’язування вправ. Тести.
Козацькі назви.
 Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)
 Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)
 Джура. (Помічник козака, молодший воїн)
 Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)
Оселедець. (Зачіска козака)
А тепер запитання до вас. Як називається  довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости.
Вибери правильну відповідь.
1.35+(24-10)•5
к) 235;    б) 105     в)70       е) 49
2. За 6 годин автомат закриває 420 банок. Скільки банок закриває автомат за 5 год?
н) 70   0) 14  у) 350  м) 431
3. Обчислити:   82-23
н) 56   а) 10    р) 58   к) 8
4.Розкрити дужки:    7(3а-5в)
а) 21а-5в    б) 3а-35в       ч) 21а-35в       я) 21а+35в
5.При якому значенні х правильна рівність: 0:х=0
н) х=0   з)  немає такого значення      у) х-будь-яке число    п) х=1
6. Запишіть у секундах:    7хв 25с.
г) 725с    к) 445с  л) 235с       д) 800с
Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости.                               Бунчук

Вчитель. Ось і закінчується наш урок, на якому ми намагалися бути справжніми козаками, справжніми захисниками України.
 Пам’ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками повинні підносити її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність нашої держави.
Візьми собі на озброєння найкращі риси запорізьких козаків: силу волі, наполегливість у досягненні цілі,  працьовитість, кмітливість і ти, обов’язково, досягнеш успіху.
9. Домашня робота.
Знайти цікаву інформацію про козаків, у якій є числова інформація.  Поставте запитання та складіть  приклад на всі дії з натуральними числами, у якому обчислений результат-відповідь на поставлене запитання.


Немає коментарів:

Дописати коментар