пʼятниця, 9 жовтня 2015 р.

Математичний брейн-ринг

МАТЕМАТИЧНИЙ брейн-ринг
для учнів 7-8 класів

Необхідне обладнання: два столи, покриті червоною та зеленою скатертями. На кожному столі настільна лампа, яку капітани команд вмикають, щоб вчасно дати сигнал про готову відповідь  на запитання.


Запитання для брейн-рингу
1.     Один владика, який хотів випробувати своїх мудреців, сказав їм: перед вами три ковпаки: один чорний і два білих. Вам надінуть по ковпаку на голову. Мені цікаво знати, хто з вас першим здогадається, якого кольору ковпак на голові.
Мудрецям наділи по білому ковпаку на голову. Довго дивились вони один на одного, нарешті один вигукнув: «На мені білий ковпак!»
 Як він міркував?
Відповідь: Якби на мені був чорний ковпак, то другий мудрець одразу здогадався б, що на ньому білий. Але він мовчить, отже на мені білий ковпак.

2.     Мауглі попрохав 5 мавп принести йому горіхів. Кожна з них набрала порівну горіхів і понесли Мауглі. По дорозі вони посварилися. І кожна кинула в іншу по горіху. В результаті вони принесли горіхів вдвоє менше, ніж зібрали. Скільки горіхів одержав Мауглі?
Відповідь: 20 горіхів. Стільки ж скільки вони кинули одна в одну
( 4х5=20)         

3.     Як за допомогою 4 двійок, дужок та знаків арифметичних дій записати число 3.
Відповідь:  2*2-2:2

4.     Якою цифрою закінчується добуток всіх натуральних чисел від 1 до 81. Відповідь: 0, бо є множник 10, а в добутку 10 на будь-яке число одержимо число, що закінчується нулем.

5.     В одну посудину входить 3 літри, а в іншу 5 л. Як за допомогою цих посудин налити в глечик 4л води із водопроводу.
Відповідь:  налити в 5 л посудину, відлити  3 л в 3-літрову, решту – в глечик,   повторити теж саме ще раз.
6.     На сковорідці вміщується 2 шматочки хліба. Щоб підсмажити шматочки з одного боку, потрібна 1 хвилина. Як підсмажити за 3 хв. 3 шматочки?
Відповідь:  1 хв.  І і ІІ шматочки з одного боку
                      2 хв. І з другого боку і ІІІ з одного боку
                      3 хв. ІІ з другого боку і ІІІ з другого боку

7.      7 учнів обмінялися фотокартками. Скільки всього фотокарток роздали?
Відповідь: 7х6= 42

8.     З  чисел 21, 19, 30, 25, 3, 12, 9, 15, 6, 27 підібрати три такі, щоб їх сума дорівнювала  50.
Відповідь: 19+6+25= 50

9.      Записано 99 чисел 1,2,3…….99. Скільки разів зустрічається цифра 5?
Відповідь: 20

10. Туристи проходять 6 км за 1 год. Скільки метрів вони проходять за 1 хв?
Відповідь: 100 м

11.   Всім відома Стрекоза половину часу  кожної доби літа спала, третю частину танцювала, шосту частину співала. Решту часу вона вирішила присвятити підготовці до зими. Скільки годин Стрекоза готувалася до зими?
Відповідь: 12+8+4=24. Часу не вистачило.

12. Вчителька принесла в клас 111 зошитів і роздала порівну учням. В класі більше 20, але менше 40 учнів. Скільки учнів в класі?
Відповідь: 111:3=37(учнів)

13.  Число яблук у корзині двозначне. Яблука можна розділити порівну між 2,3 або 5 дітьми, але не можна поділити порівну між 4 дітьми. Скільки яблук в корзині?
Відповідь: 30

14.  Відомо, що 50 однакових книг коштують більше 17 грн. але менше 18 грн. Скільки коштує одна книга?
Відповідь: 35 коп.
15.  Записати число 10 чотирма двійками.
Відповідь: 2х2х2+2=10
16.  Назвіть три числа, які в сумі і при множенні дають один і той же результат.
Відповідь: 1, 2, 3.

17. Скільки граней має цілий шестигранний олівець?
Відповідь: 8

18.  Половина числа 12 виявилось рівною 7. Як це вийшло?
 Відповідь: ХІІ

19.  Кум ГАРБУЗ з дитинства мріяв про свій власний будинок. Він з 15 років щороку купував по одній  цеглині на будинок. Через деякий час майстер ВИНОГРАДИНА порахував цеглу, виявилось 18 цеглин. Майстер сказав, що не вистачить цієї цегли. Кум ГАРБУЗ вирішив, що треба менше їсти, більше працювати. Тепер він купував по 4 цеглини щороку. Коли цеглин виявилось 118, кум почав будувати будинок і через два роки вселився. Скільки років було куму?
Відповідь: 15+18+100:4+2= 60 років


 Команди грають до 6 очок.

Немає коментарів:

Дописати коментар