субота, 10 жовтня 2015 р.





Математика.5клас.
Тема:Десяткові дроби.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми “Десяткові дроби”    шляхом розв’язування вправ, які поглиблюють знання учнів про рослин, їх значення у житті людини. Розвивати усний рахунок, обчислювальні навики, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати активність, увагу, наполегливість. Сприяти бережному відношенню до природи, спонукати до збереження неповторної краси рідного краю.

Хід роботи.
На дошці висить плакат:
                 “Людину називають володарем природи, але мудрість з якою                                                               володіємо, від природи не дається. Цьому треба вчитися!”
                                                                            М.І. Лобачевський .
Вступне слово вчителя: Діти! Сьогодні ми з вами проводимо звичайний і трохи незвичайний урок з математики. Звичайний, бо ми будемо розвязувати приклади, задачі, Незвичайний, бо на протязі  всього уроку ми будемо говорити про рослинний світ, що нас оточує, проблеми збереження природи.
Чому? Думаю, що всі ви знаєте, що наша Україна, особливо наш Дніпропетровський регіон стоїть на краю екологічної катастрофи.
                                         Природа нам – як рідний дім,
                                         Вона нам усім мати,
                                         Щоб лад був в домі тім,
                                         Про це нам треба дбати.
                                         Іде весна і кличе нас
                                         В поля, теплом зігріті,
                                         Та знати треба повсякчас,
                                         Як слід й не слід чинити.
                                         Не рви трави товсті жмути,
                                         Не рви в букети квіти.
                                         Все що навколо бачиш ти,
                                         Рости повинно й жити.
Ви знаєте, що для охорони окремих видів рослин у всьому світі створені
Червоні книги, до яких заносяться назви рідкісних і зникаючих видів 
рослин, тварин. Зараз перше запитання. Скільки видів квіткових рослин
занесено до Червоної книги ? Щоб відповісти на це питання треба розвязати рівняння.
Діти розв’язують рівняння, самостійно вибравши рівень.
Середній рівень: Х+23,68=431,68  
Достатній рівень: (Х-12,1)+118,49=514,39
Високий рівень: (Х+77,3)-479,84=4,2*1,3
Всі  учні  одержують  в  результаті  число  408.  Ще  в  1878 році   в  Швейцарії  було  взято  під  охорону  першу  квітку.  Як  називалася  ця  квітка?  Виконайте  усно  такі  приклади  і  ви  знатимете  її  назву.


1,4*  10=14                       е      
3,2 * 2=6,4                        д  
7,311*  2=14,622              е
42,21*  0,1=4,221             л
7,25  * 1=7,25                   ь
0,074 * 100=7,4                в
5,2+1,42=6,62                  е
5,5*  2=11                         й
8,5 * 0,001=0,0085           с



л
с
д
е
е
в
ь
й
е
4.221
0.0085
6.4
6.62
14.622
7.4
7.25
11
14

      Наш   народ  оспівав  в  піснях  і   віршах  багато  рослин.  Деякі  з
них   стали  національними  символами  України. 
      Цвіт  верби – це  прекрасне  і  зворушливе  диво.  Пухнасті  вербові
котики -  символ   краси.  У  народі  кажуть:  зацвіла  верба – прийшла
весна.  Ще  в  сиву  давнину  люди  шанували   вербу.  Словяни  вважа-
ли   вербу  символом  родинного   щастя.
       З  особливою   шаною   і  теплотою  оспівує  вербу   Т.Шевченко.
Він  посадив  гілочку  верби  у  безводному  казахському   степу  на
півострові  Мангишлак   і  вона  прийнялася   всупереч   спекотному
диханню  пустелі,  перетворилася   на  могутнє  дерево.
                   Коли  на  чорний  шлях  ступав,
                   Ішов  на  прогнання  в  неволю,
                   Гілочку  вербову  він  підняв,
                   Обчімхав  і  забрав  з  собою.
                   Поніс  її  і   посадив 
                   За  фортом,   в  полі,   на   пустині,     
                   Здалека  воду  приносив
                   І  пильно  поливав  щоднини
                   Прийнялася,  і  навесні 
                   Зелене  листя  розпустила
                   Ох,  як  же,  як  була  йому
                   Та  деревина  люба  й  мила.
Діти!  А  чи  знаєте  ви  скільки  видів  верби  зустрічається   в  Україні?
Щоб  дати  відповідь  на  це  запитання  треба  правильно  розвязати  такий    
Приклад.
     Середній  рівень     ( 732- 32:0,08 ) – 302=30
     Достатній  рівень  ( 1,4 : 0,25 +0,075 * 4200 )- 290,6=30
     Високий  рівень  72,492 : 12 + 78,156 : 36 – 129,03 : 30 + 26,089=30
Отже,  в  Україні  можна  знайти  30  видів  верб  понад  200  гібридів  і
різновидів.
       В рослині ми бачимо беззахисне, покірне створіння. І як боляче, коли зелену рослину трощать, топчуть. Квіти – наші друзі, чудові супутники вдома і на вулиці. Вони супроводжують нас протягом усього життя: зустрічають при народженні, прикрашають юність, радують душу на старості літ.
  Слідуюче наше завдання – творче. Слід порівняти рисунки, знайти аналогію і вставити пропущене число всередині квітки.


 Отже, ви побачили, що це завдання на знаходження середнього арифметичного декількох чисел.
    Слідуюче наше завдання – тести. Ви повинні виконати завдання і вибрати букву, під якою знаходиться правильна відповідь.
1.     Виразити в кілометрах і записати десятковим дробом. 5км 2м
л) 0,502км  о) 5,2км  р) 5,002км  н) 5,02км.
2.     Округлити до сотих 14,575
а) 14,58      к) 14,6     о) 14,57       н) 14,5
3.     Знайти найбільший з десяткових дробів.
а) 10,001     м) 10,111   з) 10,01    и) 10,101
4.     Знайти добуток дробів 81, 434 і 0,1
а) 8,1434      з) 814,34    м) 0,81434  н) 8143,4
5.     Виконати ділення 144,4: 0,1
н) 1,444        ш) 1444     о) 14,44    п) 14440
     6.  Знайти суму дробів 3,25 і 2,1
         о) 5,26         н) 3,46       к) 5,35      л) 5,15
7.     Збільшити  число 5,2
а)26             н) 10,2       л) 11         з) 1,04
     Якщо всі відповіді вірні, то вийде слово ромашка


                                                                                                                                                         
На цю квітку з білосніжним віночком – хустиною і яскраво-жовтим очком серцевини можна натрапити і в лузі, і в полі, і біля доріг.
                  Від сонечка жовтавого
                  Йдуть білі пелюстки
                  Царівна поміж травами,
                  Цвітеш все літо ти.
У скромної біленької ромашки є чому навчитися. Квіти ромашки аптечної кладуть у різні настойки. Їх використовують і в парфумерії, і в медицині. Ромашку застосовують при ревматичних захворюваннях,для промивання гнійних ран, для полоскання горла, вуха,при простудних захворюваннях. Але  не тільки ромашку застосовують в лікувальних цілях. Дуже багато рослин, що нас оточують мають цілющі властивості.
   Розвяжемо таку задачу.
 Під час літніх канікул діти зібрали 1,03кг кульбаби (вживається при хворобах печінки, при висипах, прищах ), нагідок на 0,18кг  більше (використовуються при вуграх, золотусі, рахіті, хворобах печінки і селезінки), а полину гіркого у 1,5 рази більше, ніж нагідок ( полин використовується для поліпшення травної діяльності шлунково-кишкового тракту) . Скільки лікарських трав зібрали діти?
1)      1,03 + 0,18 = 1,21(кг)
2) 1,21  *   1,5 = 1,815 (кг)
3)1,03 +1,21 +1,815 =4,055(кг)
Ось і завершується наш урок . Зараз ми підведемо підсумки математичної підготовки з теми “ Десяткові дроби”.
Сьогодні ми з вами трішечки поговорили про рослини , що нас оточують ,             
їх роль у нашому житті .Вони не тільки використовуються для практичних потреб людини , очищають повітря від шкідливих речовин, мають прекрасні лікувальні властивості, а й прикрашають наше життя.
     Багато рослин зникає від нашого хижацького ставлення до них. То ж прийшов час бити тривогу, щоб відстояти життя на   землі.       
Що ж це сталося з нами,люди?
                                Це ж як так,то нічого не буде.
                                Ані квітів, ні трав, ні повітря
                                Полюбімо природу палко,
                                Не топчімо ногами фіалку...
                                Як розоримо світ оцей вщерть,
     Вирок нам без війни буде :смерть!
                                Зупинімось –останній є шанс
                                Ця планета не тільки для нас.
                                Люди, будьмо ж людьми!...

Шкала оцінювання

1.Рівняння                                        2.Приклади на всі дії
с.р.   – 1б                                           1б
д.р.  -   2б                                           2б
в.р.  -   3б                                           3б
3. Усні обчислення  1б за кожну правильну відповідь.
4. Тести за кожну правильну відповідь-1б.
5.Творче  завдання 3б.                                    
6. Задача               2б.                
                                   

               
                                                                               
 




   

        

Немає коментарів:

Дописати коментар